Tisdag 11 juni- Spanien

06:41 tis 11 juni

Tyst, tyst som en mus måste jag vara. Väldigt sällan vaknar jag före alla andra och idag är en sådan dag... Så tyst som en mus måste jag vara för att inte väcka mina älsklingar. Men min mage kurrar, vill gå på toa och vill väcka dem ändå, haha. Dilemmat här alltså. Det bästa med att vakna tidigare än dem andra är att jag får piggna till lite. Är en riktigt slö hög på morgonen och ligger gärna kvar ett bra tag innan man behöver kliva upp. När Maja vaknar på morgonen sträcker hon på sig lite sen är det 100% ös och babbel haha. "Jag vill bada nu.""Pappa, kan vi gå ut och bada"" oo titta skräp på golvet""pappa"" här Jennifer, sätt på dig sandalerna nu då".100 % fullt ös! Förstår inte men önskar att jag också va så pigg på morgonen, har dock accepterat att jag är en snigel 😂

 

07:44

Dem är vakna. Wooohoo!! En kvart kvar tills frukosten och min mage skriker efter de! Vill ha, nunununuuu. Efter frukosten blir det att hämta bilen och fara iväg en stund. Första stoppet blir att stanna på en affär för att köpa lite snacks och dricka. Sen iväg igen för att ta oss till Palma. 

 

 

08:25 

Pappa försöker bränna ner hotellet. Dem skyltar med bilder och stora kryss att inte lägga baguetter i toasten, vad gör han? Lägger baguetter i toasten. Resultat… det började brinna tydligen haha. Brandman som han är lyckades han ju släcka den lilla mackan utan att någon märkte. Men att han fick den att brinna när det skyltas om att inte lägga mackan i toasten är bara roligt haha. Han skyller nu på att glasögonen inte var på och att han ser dåligt utan dem. Nu, dags att hämta bilen för att rulla ut på äventyr!

 

 

 
 
 

13:20

Känner mig seg. Tror det beror på att jag inte får i mig tillräckligt med vatten. Man är noga och frågar ofta Maja men sig själv glömmer man emellanåt. Som vanligt egentligen, är generellt super dålig på att dricka vatten. 

Nu sitter vi hur som och ska strax äta mat. Maja har fått spagetti med korv och oj vad hon slänger i sig maten. Så här bra har hon inte ätit på hela veckan här haha. Primark har vi varit inne på. Lite grejer hittades som får fylla garderoben där hemma. Spännande!! Får se om jag visar upp de sen. Blir nog att springa in i en till affär för att köpa cykelbyxor till Kristofer och en väska. The boys i gänget ska åka och cykla imorgon. Gopro åker nog med så får se om det kommer upp några bilder från de.

 

 

16:27

Nu lämnar vi stranden Platja des mortes. Känner mig redo att spy och tuppa av på samma gång. Känns som solen steker som mest vid den här tiden och dåligt vattenintag börjar kännas mer i kroppen. Kul var det dock vid stranden. Josefine, Maja och jag grävde gropar. När dem var klara började hon plaska sig omkring i dem.

 

 
 

17:34

Fyren, vi står och tittar på fyren. Vart? Vet inte men här är vi och fascineras varje gång av hur klart vattnet är på vissa ställen. W.o.w! 

 

 

21:30 

Maja har precis blivit nattad av Natalie. Man satt ju lite nervös när dem gick iväg och undrade hur det gick. Trotsar hon eller lyssnar hon? Man vill nästan ställa sig bakom dörren och lyssna hur det går. Vi satt dock kvar vid middagsbordet en stund innan vi kilade upp till mina föräldrar rum. Där tog vi det lite lugnt tills vi bytte plats med Natalie. Somna hade lilltösen allt gjort, så härligt att det gick bra. 

 
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: