Ont i hjärtat

Dem som är riktigt känsliga för blod, sår... Bör kanske inte läsa detta👌.
 
I fredags skulle Maja duscha. Hon hade backat lite för att jag just satt på vattnet och dem första dropparna brukar ju ofta vara lite kalla. Efter någon minut får hon för sig att springa igenom det rinnande vattnet, hade jag också fått som barn. Skratt övergick till tårar och en hel fot övergick till en skadad. Hon fastnade med foten i silen. Dumt nog har dem efter renoveringen lagt en sil anpassat för badkar där. Hon fastnade med foten men drog upp den snabbt vilket gjorde så att en skinnbit från foten lossna. Mitt hjärta när det hände. Kom en hel del blod men trotts de var det inget problem att få plåstra om foten. Majsan va super duktig!
 
 
Jag fick mig en dusch i alla fall. Hade ganska ont i magen när jag stod där. De var inte mitt fel, heller inte Majas, men kunde inte undgå känslan att det var de. Fick ta ett djupt andetag och bara låta känslan rinna av mig. Maja mådde ju bra trotts en lite skadad fot.
 
 
 
På lördagsmorgonen satt vi och fundera på vad vi skulle hitta på. Maja ville åka till leklandet men de kändes inte så passande med tanke på foten. Känns som hon skulle ha stött emot den en del, vilding som hon är, haha. Sökte lite på Google vad man kan hitta på för kom verkligen inte på någonting själv. Museum kom vi fram till, de kan vara kul. Efter att ha bytt Majas plåster fattades bara kläder och skorna. Planen sprack när Majsan inte fick på sig skon för den låg på alldeles för mycket på såret. Vi prövade stövlar samt hennes superduper- snabbskor. Nopp, de gick inte så en hemmadag fick det bli. Vi fick istället en hel del städande gjort, tvätta kläder, måla Majas tånaglar även. En liten blomma på varsin stortå fick hon också. Även Maja var med och städa. Hennes favorit är nog att få låna mina hörlurar och springa runt och dammsuga hela lägenheten tillsammans med oss.
 
Söndagen kom, ingen sovmorgon för mig inte. 5:55 vaknade lilltösen och skulle upp och härja. De fick dröja fram till frukost vid 8:00. Fram tills dess var det att ta det lite lugnt vid soffan. Maja kunde dock inte hålla sig så hon slet fram hela rummet ändå, roligast var nog att bygga tågbanan. Duktig var hon på att plocka undan de upp och ned vända rummet innan vi väckte pappsen.
 
 
Maja inredde sitt rum också. En tavla på hennes första skolfoto behövdes spikas upp på väggen men frågan var vart. Frågade henne och hon bisste precis det rätta stället. Bang, bang, brrr, bang bank och så var den uppe på hennes vägg. "Jag är jättenöjd" Sa hon och tittade på tavlan. Mot lunch kom Kristofers systers familj över. Även hans föräldrar var med. Pannkakor stod på menyn och de mumsade vi alla i oss obehindrat. Efter maten var det bubbelkalas på balkongen som stod på schemat. Tyckte dem va super kul, springa runt och spräcka bubblor. Kring tvåtiden blev Maja upphämtad för en tidigare mamma vecka. Att sätta på sig skorna var fotfarande jobbigt. Slutade med att hon fick sätta på sig sina sommarsandaler, haha.
 
 
 
Kristofer och jag tog det lugnt en fem minuter men sen var det bara att slita fram glasspinne-huset och börja knipsa, slipa och limma. All in all, helgen har varit bra. Inte som planerat men definitivt bra. Majas sår har inte varit något hinder så länge man inte skulle gå ut. Så denna helg får hela fyra pepparkakor av fem.🙌