Lugnet innan

Läget just nu är lugnt. Men detta är lugnet innan stormen kommer. För det är lugnt just nu. Vaknar, åker till jobbet, kommer hem där vi gör vår grej och sen sover. Lugnet. Snart ändras det. Snart är det dax att byta jobb igen. Under nya jobbveckan ska det också flyttas då våran lägenhet ska genomgå operation stambyte. Hatkärlek till stambytet kan jag säga, hatkärlek! Hur som flyttas det till en annan lägenhetsbyggnad på samma gata. Skönt de, slippa bo i en liten evakueringsbod. Känns som en kaos månad är på väg, haha. Absolut inte kaos på ett negativt sätt utan mer positivt om något. Nytt jobb och slippa evakueringsbod är ju bara positivt. Kaos där mellan hör väl ändå till😉
 
Varför jag känner hatkärlek till stambytet är för att dem kommer ta bort badkaret. Mitt hjärta i lägenheten. Okej, nej kanske inte hjärtat i lägenheten då vi har diskmaskinen, tvättmaskin, torktumlare som får livet att gå lite smidigare. Badkaret är dock en underbar uppfinning och jag ser gärna att den är kvar men icke. Den ska tydligen bort. *krokodiltår*. Vad som mer är negativt är att garderobsdörrar håller på att rasar samman men inget dem planerar att fixa nu. Eller jo, i hallen men inte garderoberna i sovrummen som är mest slitna. De kan jag störa mig på. Ska inte gräva ner mig i det negativa då stambyte kommer med mer positivt. Nytt kök och nytt badrum, hur härligt? Mest ser jag fram emot ett helt kylskåp och en hel frys🙏
 
Annars har jag ett otroligt skapande sug. Vill fota, fota, fota men vill att det ska bli bra så är bara ute på Internet för inspiration just nu haha. Skulle vilja ta lite roliga bilder med lilla Maja men känner att planering innan är vad som krävs. En klar idé i huvudet för att kunna effektivisera den tid jag får av tösen. Tidigare har jag fått en 15 minuter utav hennes tid innan de ska hittas på annat haha. Just därför krävs en färdig bild i huvudet för få fram lite roliga bilder. Kul tycker hon dock att det är i dem 15 minuter sen ska det lekas hejvilt med annat😂 Älskar att hon ändå vill fotas, hon görs så fin på bild. Återstår att se vad hjärnan drar fram för idéer. Har redan några på g i huvudet🙌
 
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: