Helgen från mobilen

 
 
Är det bara jag som räknar in fredag som helg? I do. När arbetsdagen drog sig mot sitt slut trillade Majsan och hjärtat in. Glass var det största fokuset för Maja att få tag på, haha. Klart det är så när hon vet att vi jobbar med de. Hem för att laga broccolisoppa med palsternacka. Eftersom det är grönt och barn tycker det ser lite läskigt ut körde jag tärnade bröd in i airfryern för att tilltala lite. Funka, ner slank det obehindrat. Mer bröd ville Maja ha för fredagsmyset så ställde fram en liten skål hon kunde knapra ifrån. 
 
 

 
 
Vid sex-tiden ringde Majas inre klocka och upp skulle man för att starta dagen. Kristofer fick lite sovmorgon medan hon och jag satte oss framför tv. Efter frukost var det bara att förbereda sig för dagens äventyr: Dop. Maja och jag kom överens om att bullar skulle vara fint i hennes hår. Det höll sig i ungefär två timmar sen hade hennes hår åkt ut hårmunkarna. Lika söt blev hon ändå med två hästsvansar. 
 
Aldrig varit på dop vad jag kan minnas så visste inte vad jag skulle förvänta mig. Frågade Kristofer om dem skulle komma in som på bröllop fast hållande i barnet som på lejonkungen. Fick en blick som sa "knäppis" haha. Trodde inte hundra på att det är så det går till, men varför inte? Ne, dem gick in som på bröllop fast med bebisen i famnen. Man sjunger lite, man lyssnar och man sjunger lite till sen blir det tid för att umgås. Mig hade dem bett dokumentera detta i bilder vilket jag också gjorde. Ska se om jag får lägga upp lite här.
 
 
 
 
 
På kvällskvisten började vi med ett litet projekt. Eller litet, tror det kommer krävas en hel del tid, tanke och tolamod för detta. En massa glasspinnar måste även sågas och limmas. Maja tyckte det var superskoj men hon hade förväntningen att vi skulle bli klara där och då. När vi sa att det kommer ta lite tid fick man en djup suck som svar men sen började hon bygga på sitt lilla projekt: Brunn a la Maja. 
 
 
 
 
Igår, söndag, var en dag med otroligt dåligt väder. Mestadels satt vi inne och hade oss. Titta på tv, tvättade, städade... Vid ett litet uppehåll av regnet tog vi tillfället i ackt och gick/ cyklade till en liten mini livs. Köpte lite chips och dricka sen tillbaks hem igen precis i tid för att missa nästa regnskur. En riktig inne dag var vad söndagen fick bli.
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: