Hellloo

Nikon D750 | Nikkor 28 mm 1,8
 Hejsan bloggisen. Det optimala vore för mig att ligga i sängen sovandes just nu. Har dock börjat fått sådant klii i fingrarna att redigera klart bilder från månader sidan, kanske till och med år sedan. Vill beta av dem först innan jag ger mig på dem senaste jag fotat och innan jag ger mig på att fotta ennu mer bilder. Så långsamt men säkert redigeras det. Orkar inte lägga ner någon enorm tid på alla bilder så lite snabbt och simpelt får det bli. Ska dock snart natta kudden för en automatisk väckarklocka befinner sig i denna residens så klokt skulle det vara för min del. 
 
Hur som, innan dess bilr det ett litet snabbt inlägg här. Sedan sist berättade jag om att jag var fri från huvudverk tack vare utbytt spiral. Från hormon till hormonfri. Hade i den i 1 1/2 månad och sedan fick jag nog. Spiral är inte för alla brukas det sägas, de gällde för mig. Min kropp gillade det inte. Klart att det hjälpte mot huvudverken och fick den att försvinna men istället fick jag någon otrolig mensverk. Veckan innan jag skulle få mens fick jag mensverk. Allt från illamående till ömma bröst. När jag väl fick mensen höjdes växeln och på den redan jobbiga mensverken lades kramper på, otrolig magont osv. Så samanlagt gick jag runt och hade ont i 2 veckor. Ja, jag hade inte den spiralen i länge, men att sitta och vänta på att kroppen skulle vänja sig fans inte på kartan. Att stå ut med den sortens ont va bara inte kul. Så nu mina vänner har jag bytt till p-piller som dock har hormoner. So far so good och hoppas verkligen att huvudverken håller sig borta. Varför jag skriver ut detta är både för mig själv men även för att kanske hjälpa någon annan själ där ute, haha.
 
Förutom att jag har bytt preventinmedel, har man även bytt jobb. Nu står man återigen på ett lager och har sig. Mer spännande än så blir det inte förutom att jag får göra något annat än att bara köra truck, wihhoo. Så detta år har jag alltså jobbat på ett lager till att leverara glass till att återgå till lager fast med andra arbetsuppgifter. Skojsigt. Och nej, hoppar inte så mycket mellan jobb för att jag inte kan behålla ett. Jobben jag får är oftast säsongsbetonade och när högsäsongen dör ut gör även mitt kontrakt de. Söka vidare måste jag därför göra och varav den anledningen hoppas det mycket mellan olika jobb. Helt ärligt så är man lite trött på det. Vill ha fast jobb och inte behöva byta varje 15 minuter för att konstraktet rinner ut. Meen hoppas snart på att den önskan slås in.
 
Ohh, tycker de jag skriver på riktigt är ointressant och därför dras jag inte riktigt till att blogga längre. Men sitter ändå där och verkligen vill ha upp inlägg om dagen och vad som har hänt haha. Hur som så hoppas jag på att det ska bli lite förändring från min del. Som jag skrivit många gånger förut så älskar jag att läsa tillbaks och se vad som hände där och då. Så får nog ta mig själv i kragen och bara skriva, bara fota och bara lägga upp det här. Tihi, de låter som en plan...
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: