2 MAJ- Flytten

Godagens! Några (många) dagar har passerat sedan flytten och tanken var att lägga upp detta någon dag efter. Så blev det ju självklart inte, haha. Förvånad? Nej. Men hur som, detta är lite vad som pågick under den 2 maj då flytten went down. Ber om ursäkt för få och bilder med mobilen men kände inte för att springa runt med kameran när man ska bära en massa annat. Mobilen var the next best thing😘

 

2 Maj

 

07:20

Surrealistiskt, verkligen. Har svårt att verkställa i huvudet mitt, idag sover jag längre inte under detta tag. Aldrig mer. Från och med idag är det en egen lägenhet med min pojkvän som gäller. Officiellt sambos med samma adress blev vi redan igår, wow. Asså, wow. Haha, känner mig som ett barn nu men tycker detta är så spänannde! Har för visso flyttat en gång tidigare men inte allt lika spännande som denna gång, då va det som inneboende. Så spänd och förväntansfull är jag minst sagt! Trött är jag också, sliten pga pollen, sen har man lätt mensvek men denna dag ska trotts de gå bra. Har bestämt mig för det!💪


10:35

Dem första grejerna är lastade och bilen rullar nu mot nycklarna🙌 Tror det kommer kännas mer verkligt med nycklarna i handen. Uppdatering angående pollen är att jag ser ut som en uppsvullen röd.. inte vet jag. De kliar något otroligt, åhh.

 

12:40

Kartonger och smågrejer levererade till lägenheten. Många kartonger blir det och vi skämtade om att det inte va så mycket grejer att flytta utan det mesta har vi köpt nu, haha så fel vi hade. Fel hade jag dessutom att det skulle kännas mer värkligt med nycklarna i handen. Konstigt nog har det inte sjunkigt in ännu.


13:30

Mot Ikea för att införskaffa gardinstänger, gardiner och tv bänk. Dem större grejerna som ska till lägenheten ska vi lasta i en större bil som inte kommer förens om några timmar så vi passar på att ta en runda. Som alltid så lär det nog bli lilte flera grejer än bara gardinstänger, gardiner och tv bänken, haha.

Min charmiga sambo, love him💓

13:48

Står och spånar gardiner och tycker det är svårt. Kan inte sådant här, haha. Fick i uppgift att se över vilka gardiner jag tyckte skulle passa i lägenheten, om det fanns några jag fastna för annars hade det blivit på en annan plats, medans min pojkvän sprungit iväg för att hitta gardinstänger. Som sagt, svårt. Meen jag hitta några som jag tyckte skulle passa, simpelt och rent. Mörkläggande gardiner utan något mönster i tyget, borde funka.


14:20

Lunch, varmkorv på ikea. Åt hela 4 stycken. #Hungrig. Blev dem gardinerna jag tittade på och tror det kommer gå bra in i vårat rum eller kanske ha dem i vardagsrummet, återstår att se.


15:55

Packat ner de sista smågrejerna samt skor och lastat bilen. Lastat bilen med lite andra fulla kartonger med. Känns som vi knappt själva kommer få plats i lägenheten, så många kartonger jag har på denna vända + de som redan är i lägenheten. 

 

16:18

Sitter och väntar på min sambo som har körlektion. En minut kvar sörrni. Är punktlig, eller så hörde jag helt fel tid. Vet inte men sitter här och väntar. Skulle inte förvåna min om jag hört fel tid. Känner mig så borta idag, skyller på pollen som leder till att jag får ont i huvudet. Mys pys! Är även trött. Har haft lusten att sova redan vid klockan 11-12 tiden. Kan tyvärr inte de då varken säng eller soffa står på plats. Oavsett om dem hade stått på plats hade jag ändå inte lagt mig för att vila ögonen, mycket och göra såhär på en flytt dag vet ni😉


18:10

Pappa anländer för lite bär assistans. Är otroligt tacksam att han tar tid från sin vardag och kör ända hit för att hjälpa till. Sen är jag även tacksam för att min sambos pappa gör dessamma. Underlättar och går betydligt mycket snabbare. 

 

19:00

Dags att bära upp sista delen av soffan. Jag håller mig undan. Har tre män här starka som bara, dem klarar detta fint, känner mig bara ivägen haha. So far har det inte gått att få upp den sista delen genom hissen och de är en stor hiss, spännande och se om den går upp för trappan. 

 

19:46

Montera ihop soffan. Bara pappsen, sambon och jag kvar. Vi fick nästan inte upp, eller snarare dem, sista delen på soffan. Riktigt mycket vridande, vinklande och knuffande. Blanda in lite svett och flås i de hela sen gick det. Dem kan allt! Haha min kille sa att flyttar vi härifrån får dem som flyttar in köpa soffan. Efter soffan ger vi oss på att montera sängen. Eller vi, kan inte ens montera ihop en ikeamöbel så jag lär inte röra varken soffan eller sängen. Lämnar det for the men in the room. Dem kan det här. tur för mig hahaa. Skulle säkert kunna själv men inte utan några, eller många, svordomar och lång tänketid. 

 

20:20

Pappa lämnar nu residentet och här står vi, jag och min sambo, i ett flyttkaous. Ett kaous som vi får ta tag i imorgon. Nu, en snabb dusch och sen sängen!


23:30

Slut, oj va slut jag känner mig. Känns som jag har växtvärk, eller som att jag gått i en galleria med dem sämsta skorna hela dagen. Ni vet när man går, går och går runt den där gallerian men inte hittar någonting? Irritationen som dyker upp då, även den känner jag. Irriterad på att jag inte hittade någon tvål när man skulle duscha, irriterat på pollen som får ögonen att klia sönder och irriterad på att mina fötter är som vanligt super kalla. Fast heyy, livet leker och är så otroligt glad över ........Pappa för hans hjälp......min pojkvän.. förlåt, mena sambo... Kommer få krypa ner bredvid honom och somna där i våran lägenhet..... Mysigaste som finns!....Vi fasnade lite med att börja packa upp några kartonger och jaa, klockan tickade iväg. Tidig morgon för mig imorgon då jobb väntas så natti natti. Sambon, han sitter än uppe och monterar ihop tv bänken. Att han orkar, som sagt är jag heeelt slut!