Nytt år, nya mål

Godagens!

Hela 12 dagar har gått sedan datumet 2017 inte längre är. The new it är ju självklart 2018. Normalt brukar jag tycka förändringen på år är en jobbig övergång. Att komma ihåg att det nu är ett nytt år osv. Har bara riktigt svårt för de. Men detta år, 2018, tycker jag inte är så främmande och konstigt. 2018 känns lite sådär, som ett mysigt och härligt år. Kanske är det mitt år där massa spännande saker kommer ske? Vem vet.

Hur som, nytt år innebär ofta nya mål. Till en början tänkte jag att ehh, de är inte nödvändigt med att sätta mål, bara köra på som vanligt. Nu sitter jag på bussen och känner inte desamma, vill sätta upp mål för detta år. Mål jag verkligen ska sträva efter! Here it goes...
 

• Sluta sätta sådan stor press på mig själv
De va, vad både jag och kuratorn tror, största anledningen till att jag fick panikattacker till o börja med. Nytt år nytt jobb. Riskeyy! Nytt jobb innebär press att göra sitt yttersta och visa fram fötterna, visa att jag verkligen vill! När jag verkligen vill följer en stor press med och den måste jag börja tänka på. Det är okej att låta sig ta den tiden det behöver för att lära sig. Vad jag vet men måste säga till mig själv varje dag är att man inte kan lyckas med allt första gången, oftast behövs det lite inlärningstid och de ska det få ta!
 
 

• Pröva något nytt 
Spännande! Vill testa något nytt. Vad vet jag inte men kanske något i form av en ny sport, våga göra något jag aldrig tänkt mig kunna göra tidigare. Man skulle redan kunna checka av denna punkt då de nya året inleddes med ett nytt jobb jag aldrig gjort tidigare meen... räknar inte med de haha.
 
 
• Fota mer, mer, mer!
Kameran ligger och samlar damm igen. Återigen är det dags att ta tag i den, ta ma but ut i (de just nu något kalla) Sverige och börja låta kreativiteten flöda. Vill ha massa fina bilder i form av minnen 2018! Vill ha massa fina bilder man kan skriva ut och se tillbaks till år efter!
 
 

• Få in träningen i vardsgsrutinen
Tappade lite, väldigt mycket igentligen, rutin på träningen under sommaren 2017. Jobb var mer prioriterat just då, kom ur träningsrutinen och här är jag idag. Målet är att träna minst 4-5 gånger i veckan. I dagens läge kanske det blir 1-2.
 
 

• Tänk på kosten och att äta alla måltider
Det slarvas. Inte ofta men förekommer. En stadig frukost är en bra start på dagen. Lunch och middag även dem viktiga! Helst vill jag klämma in något mellanmål här och var med. Att tänka på vad för godsaker jag stoppar i mig för som sagt, det här börjar slarvas.
 
 

• Spara pengar! 
Har inte alla detta mål, haha? Ehh, detta år ska jag spara, spara och spara lite till. Fundera några extra gånger på om vad jag vill köpa verkligen behövs. Ska inte vara snål heller utan bara ekonomisk ;). 
 

• Lägga sig i tid
Har haft problem med detta i många år. Är nästan alltid trött på dagarna, vissa dagar mer än andra. Mår som bäst gör jag om jag får sova 7 till 8 timmar vilket är målet för i år!!
 
 

• Kliv upp när alarmet ringer
Idag sätter jag alarm en timme innan jag måste vara utanför dörren. Allt för att få ligga i sängen och dra sig innan det verkligen är dags. Igentligen hör denna punkt ihop med punkten ovan. Tror inte morgonen blir så jobbig om man fått sina timmar.
 

• Läs många böcker, minst fem
Det är något med att läsa böcker, helst bra sådana. Att kunna fly vardagen en stund för att hoppa in i någon annans verklighet, någon annan berättelse. 
 

• Våga ta för sig mer 
Stora förändringar i rätt riktning i jämförelse med tidigare år har gjorts när det kommer till denna punkt. Känner dock att jag kan ta för mig ännu mer bara jag vågar. Det här har mycket med mig själv, min självkänsla och självförtroendet, att göra med. Våga fastän man känner sig osäker. Blir det fel så blir det, då får man ta det därifrån.
 

• Resa
Även fast jag ska spara pengar är det klart att man vill resa. En liten resa under helgen och en längre resa till varmare breddgrader sitter aldrig fel.
 
 

• Planera ut olika motiv för en tatuering
Vill tatuera mig och här velat de ett bra tag. Funderade på att göra de i Thailand när jag väl var där men visste inte vad för motiv jag ville ha. Just nu har jag en idé på vår och hur den ska se ut, ish.
 

• Inte ta skit utan stå på mig
Genom livet har jag alltid velat att alla i min omgivning ska må bra, se dem le. Många tar ofta de som en chans att kliva på mig och tro att dem kan styra och ställa utan att jag ska märka eller göra någonting åt saken. Många tror att dem kan köra över mig, säga hur jag ska bete mig, och att jag sedan bara ska finna mig i de utan att ställa ner foten. Tog rätt mycket skit 2017 men började tillslut stå på mig, inte ge efter och säga ifrån. 
 

• Dagligen skriva om vad jag uppskattar
Planen är att antingen börja dagen med detta eller skriva lite vid dagens slut. Ibland känns det som att mitt tankesätt är väldigt negativt. Som värst är det när jag har ångest. Då blir allting negativt, allting blir mer mörkt och allting i huvudet blir nedstämd. Vill göra detta, för att förhoppningsvis kunna lätta på tankesättet vid just dem tillfällen och få tankarna att fokusera på de positiva här i livet.
 
 
 
 
 
Känns som jag skrivit helt normala mål man har varje år. Skillnaden från förra året är att jag inte. Ara skriver detta för att, utan vill verkligen avklarad dessa mål i år. Har ni några mål för i år? 
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: