10-12 maj

10 maj 2021
Åter på sjukhuset för att se hur blodtrycket låg efter att ha tagit medicinen. Man kan tycka att jag ska veta hur man ska sitta när man tar detta men nej, vi fick ta om trycket då jag råkade krossa benen😂 Spelade egentligen inte så stor roll då resultatet bara blev högre. Dem bokade in en tid till på måndag där en läkare skulle göra en kontroll på bebis, mig och vårt generella mående. Beroende på hur de gick fanns chansen för igångsättning. Men innan den tiden ville dem gärna se så blodtrycket inte skenar iväg trotts medicin, så en tid bokades in hos min barnmorska till den 12.

12 maj 2021
Blodtrycket låg för högt fotfarande. Nu visar det sig även att jag läcker protein vilket betyder havandeskapsförgiftning om jag förstod det rätt. Känns väl skönt att man tog sin oro på allvar och ringde i söndags till sjukhuset. Även om de inte va något fel på bebis fick man ju veta detta. Tiden som vi fått tills på måndag för att se om det blir igångsättning har nu ändrats från en undersökning till att det låter som att det till 99% blir igångsättning istället för ett kanske. Hur känns de? Skönt tror jag. De är ju då bebis är beräknad men man får se, kanske drar det ut sig ändå och den kommer på tisdagen därpå😂
 
 
 
 
 

Hur som känns det skönt på så sätt att man nu kan planera lite mer. Packa ner allt i väskan på morgonen, planera ihop det till 100% hur vi gör med Majsan, se över så vi har allt med oss i matväg som kan tänkas behövas och hinna städa iordning här hemma. Man vill ju inte komma hem med en bebis till ett stökigt hus, nu hinner man gå och plocka lite när energin finns. Inte för att säga att det alltid är stökigt här hemma men just nu ligger det grejer överallt för att vi under veckan bestämde oss för att städa klädkammaren. De resulterade i en stökig nedervåning istället😂
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: