Dags att titta synen

Nikon D750 | Nikkor 28 mm 1,8
 
Godagens bloggen! Ännu några dagar har passerat sedan senaste inlägg men inte allt för många, weey!


Samma dag som jag skrev förra inlägget (torsdags) slog jag huvudet i en balk vilket resulterade i ännu värre huvudverk, en tidigare buss hem och en halft pålitlig syn. Bussresan hem var riktig hemsk. Dem små vibrationerna som blir när man åker buss kändes, ohh ja dem kändes och fruktansvärt ont gjorde de. När jag sedan skulle gå hem va synen inget att riktigt lita på. Tittade jag ner mot marken (för allt annat bara vred och vände på sig) kunde jag inte registrera hur långt ifrån eller hur nära jag var. Sjukt obehagligt! Som tur va släppte det efter allt för många timmar senare.

Aja, the aftermath of this hole hitting my head thing är ju lite mer huvudverk än tidigare. Några gånger grips hela kroppen av panik för att jag inte vet vad det riktigt beror på att jag får ont i huvudet, heller vet jag vad som kan lösa det. Så i måndags var jag på vårdcentralen där jag igentligen inte fick något konkret svar men att rekommendera var att titta synen hos en optiker. Så nu på lördag ska vi se om det behövs glasögon. Nämnde att jag fick otroligt ont i huvudet när jag tog intensiv för körkort och då stärktes anledningen ytterligare lite.

Är jag nervös? Ja tack, lite grand sådär. Nu tänker jag såhär, snälla bara bort med huvudvärken. Sitter nu och hoppas på att det är synen det är fel på så att jag kan lösa det efter lördag. Kommer bli besviken och antagligen panikslagen om syntestet inte ger något. Hur ska jag då lösa huvudvärken? Två alvedon hjälper inte, alls! Men samtidigt, jag i glasögon? Det är inget fel med glasögon och ville ha det när jag var liten för tyckte de var fint. Tyckte även att alla barn med glasögon fick sig lite extra uppmärksamhet som jag också ville ha, haha. Känns bara så annorluunda att tänka mig gå runt med glasögon, jag som aldrig haft de hihi. 

Hur som, det finns ju en oändlig mängd med glasögon att välja från. Vill inte ha några brillor som inte frame my face och bara ser konstiga ut på mig, haha. Kanske ska lägga dessa tankar på is tills på lördag. Som sagt hoppas jag verkligen att det är här problemet ligger så man snabbt kan lösa det. Bort med huvudvärken, nu tack!🙏
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: