Macro utan macro objektiv

Hello there. Vill ni veta en fiffig sak? Jag har tagit dessa bilder nedan med Af nikkor 50mm f/1.8D objektiv och vänt på den åt fel håll= Macro. De man får göra för att få ihop detta är att fota med läget M då objektivet inte sitter fast i kamerahuset. En sak jag gör med objektivet är att öppna bländaren så den är helt öppen annars blir det bara en vit liten prick.  Man får helt änkelt stå och hålla objektivet och leta efter fokusen, låter jobbigt men helt klart värt de för att få närbild. 
 
 
Har länge velat ha ett macro objektiv och vill de även nu men känner att jag behöver lite pengar för de så jag får ta och andvända de jag har hemma. Tycker det blir bra såhär med ;) 
På den första bilden så har jag sprejat vatten på spegeln och knäppt ett foto, ser dock inte ut som vatten haha.
 
Den andra bilden modellar min nordeagris för mig. Endormiga poser men super braa ansiktsutryck ;) 
 
Den sista bilden är eiffeltornet fast liten som en nyckelring.
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: