Min hobby

Nikon D5100 | Af-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6g | Fjärrutlösare 
Dag 4: Min hobby


Min hobby är klart att fota.
 
Köpte min första kamera förra sommaren och har sedan dess bara vilja fota och fota mer för varje dag. Innan lånade jag pappas kamera. Fick antagligen ett litet ryck för egentligen var jag inte så intresserad av foto då som jag är nu, haha. Har defentitivt utvecklats, har börjat redigera mina bilder vilket jag inte gjorde förr och har lärt mig en massa nytt. Jag har ju fotfarande mycket att lära och är taggad för de.
 
Men vill börja fota lite mer porträtt men vet inte ifall jag vågar. Är rädd att det kommer bli dåliga bilder och det är antagligen de som håller mig tillbaks. Några tips om hur man kan börja lite smått med att fota porträtt skulle vara himla uppskattat :). Ska nog börja fråga lite kompisar om dem vill vara med på bild/ bli fotade.
 
Sorry att detta inlägg kommer idag och inte igår men internet var avstängd när jag hade planerat att lägga upp detta. 
Kommentarer
Alma

Var inte rädd för att det ska bli dåliga bilder, då blir det automatiskt inte bra. Öva på att fota porträtt (t.ex. fota dina kompisar) och testa olika vinklar, kompositioner, inställningar, bakgrunder, ljus, etc. Du kan inte förvänta dig att dina bilder ska bli top notch i början eftersom du inte är van, men ju mer du öva desto bättre kommer du att bli :) Jag vet inte vad du har för objektiv men skulle rekommendera att köpa ett fast 50mm eller 35mm med bländare F1,8 eftersom att de är väldigt bra porträttobjektiv :) Jag använder mitt fasta 50mm/F1,8 till nästan allt, bästa köpet jag gjort! :)

Men som jag sa: Var inte rädd! Öva och öva och öva så blir du mer och mer säker på just porträtt :)

Kram på dig, och lycka till!

Svar: Åå tack så mycket! :D
Jennifer Niirola

2014-06-06 | 10:51:56
URL: http://photoab.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: