En typ av DIY

Har varit borta fredag-lördag, men skriver mer om de sen.Tänkte visa hur jag gjort mitt armband med bilder, hoppas ni gilla detta ;)Så det första ni behöver göra är att klippa ut en jeans tygbit som går runt din handled pluss en liten bit till Sen tar du fram dina nitar och bestämmer dig för hur brev du vill ha den, i mitt armband så hade jag två nitar bredvid varandra.Sen börjar jag placera nitarna på tygbiten Så här ser mina nitar ut och de du gör är att du trycker genom nitarna genom tyget och viker in piggarna ( vet ej vad dem kallas men dem får heta piggar nu) med baksidan av en kniv (tycker jag är lättast). Och så här borde det se ut. Sen när du har fyllt tygbiten med tillräckligt med nitar så att det nästan är 2-3 centimeter kvar( kvar tills den "går ihop eller tillsammans" ) så borde det se ut såhär Och de du gör nu är att börja limma in kanterna så de jag gjorde va att limma in ena sidan Sen tog jag och vek in den andra sidan men bara lite så att fransarna inte går upp då jag inte använder en symaskin Sedan limmar jag den sidan med och då ser det ut såhär Sedan är det upp till er hur ni sätta på armbandet och jag satte bara dessa två öglor Genom tyget och limmade ihop ändarna( förlåt men kan inte riktigt förklara hur jag gjorde där vid slutet ). In the end så blev mitt armband så här Jag hoppas ni förstod( suger på att förklara) och hoppas ni tyckte om detta inlägg.Uppdate: Limmet jag använde är Karlssons klister.
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: