Hård säng och beach häng

191122- Dag två
 
Snacka om att man ville sova mer. Jetlag, vad är de? Där låg man på morgonen och kände sig trasig då sängarna är otrligt hårda och att tröttheten inte hade släppt. Min nacke också, den gjorde såå ont😂. Trotts att man hade sovit en massa timmar kände man sig som en zombie, haha. Man fick ta sig i kragen och kliva upp. Missa en dag av äventyr va man ju inte redo för att göra och denna dagen var planen att utforska stranden.
 
 
 
 
 
Jag är världens badkruka. Hemma i Sverige badar jag knappt för tycker att det är såå kallt i vattnet. Om jag bestämmer mig för att bada kan man räkna med att det tar minst 30 minuter innan jag doppat hela kroppen. Tänkte nästan att det skulle vara densamma I Thailand även fast det var 30+. Men när man doppade foten i vattnet i Thailand blev jag chockad, det var varmt! Det var ju bara att springa i haha.
 
 
 
 Tror nästan vi spenderade hela dagen på stranden. Mot kvällen började magarna att kurra så då drog vi oss upp från stranden för att äta. Har haft ångest innan resan inför just matdelen på denna resa. Känns som det mesta inehåller lök, trodde nästan att jag skulle få äta enbart frukt och grönsaker. Kan nämligen inte äta lök, får så ont i magen för att gas bildas men sedan fastnar i tarmarna och vill inte ta sig ut ur kroppen typ. Vi har bara varit här i två dagar men so far so good. Var orolig att jag inte skulle kunna göra mig förstådd vid när man ber om mat utan lök. Kommer nog dock hålla mig till en och samma maträtt haha.
 
 
 
Efter middagen blev det en tripp till något Wine Gallery som dem i sällskapet ville testa. Riktigt mysigt ställe att bara sitta på. Älskar inredningen också, paraply från taket ser riktigt festligt ut. Själv satt jag mest där för sälskapet, var inte sugen på något och kände mig fortfarande trött, låt jetlagen släppa snart!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: