Snart lyfter vi

-19 november 2019

54 minuter sedan jag slutade jobbet. Nu och en månad framöver blir det semester och ledighet. 😄Resfeber har många frågat ifall man har, nej det kan jag inte påstå fram tills alla frågat ihjäl sig, haha. Har försökt mitt yttersta att inte bli nervös, att inte tänka på hur jag mådde och kände förra gången vi flög till Thailand. Kunde inte bli klappad eller rörd på axeln, det fick kroppen att känna sig otrygg och instängd. Hade en tung känsla mot bröstkorgen och önskade bara att den långa flygresan skulle ticka förbi snabbt som bara den.

Just nu känns det som jag svalt något som täpper igen luftvägarna. Tankar kring hur det gick sist försöker man att inte tänka på men går inte att hindra, skit också. Hoppas att detta är typ ångest inför. Brukar få det när jag gosat mig in hemma för mycket och inte utsatt mig för nya grejer. Försöker samla mig, andas och tänka att det var för två år sedan. Imorgon är det en ny dag och nya tag! Det kommer gå bra, det gick ju alldeles utmärkt att åka till Spanien i somras. Varför ska denna resa vara annorlunda?

Ser hur som fram emot denna resa en massor. Skönt att komma iväg och få slappna av. Inga måsten utan bara göra det man känner för. Wiihoo!

Maja och hejkon bacon...

Har lagt upp en hel del av dessa bilder på Instagram. Kanske följer ni mig där och kanske har ni redan sett bilderna. Älskar dessa, dem är så mysiga på lilla Majsan. Blev otroligt ledsen när jag tog bilderna då fokusen är hejkon bacon men vad gör de. Kameran hade ju åkt ner i marken dagar innan och tack vare det blev fokusen inte som jag ville. Men, men nu när jag ser bilderna ett tag senare är jag nöjd. Sen gör sig Maja otroligt fin på bild hur fokusen nu än bestämmer sig för att göra. 💕

Onsdag 12 Juni- Spanien

09:51 ons 12 juni

Vi sitter i mina föräldrars rum. Vädret är inte strålande och det blåser kallt. Därför sitter vi med Tv:n på. Maja har just hjälp Natalie att borsta tänderna vilket hon tyckte va super kul så nu sitter hon och skrattar ihjäl sig, haha. Vet inte vad vi ska hitta på om vädret fortsätter att se ut såhär. Själv blir man inte jättesugen på att bada i sådant här väder. Kanske bara gå runt och leta efter en park att leka i? Eller bara dra in sin inre badkruka och bara gå och bada ändå? Vet inte… Boysen gav sig iväg för en stund sedan för att hämta cyklarna så väntar på att dem ska komma tillbaks och hämta lite grejer inför deras cykeldag.

12:35

En slut Kristofer har kommit tillbaks från en cykeltur. Tydligen har dem tagit sig 3 mil på 1,5 h. Coolt, men låter som att de va en del kämpande bakom dem milen. Jag tycker iallafall att det var kul att dem tog sig ut en runda.

Medan dem var ute på cykeläventyr var jag, Maja, mamma och Natalie ute på eget håll. Vi började med att dricka hela två glas slush sen gick vi en lite kort runda. Inget mål utan bara ett steg framför ett annat. Plötsligt kommer vi fram till havet där vi gav myrorna maskrosor att bära. Tyckte Maja va roligt. På vägen tillbaka ringde Kristofer för att få tag på nyckeln till rummet. Så här ligger vi nu med en trött cyklist, en pigg/busig Maja och jag. Tar det lugnt innan lunchen. Förhoppningsvis skiner solen efter lite matintag så man kan gå och bada

21:21

Nu ligger vi här i mörkret. Solen har just gått ner men än är det lite ljust ute. Fick lite bilder tagna på mig av syrran( visar dem sen). Jag tog även några roliga bilder på henne. Älskar mina syskon och älskar att få dem stunderna där man kan fånga glädjen på bild. De va för några minuter sedan och nu ligger jag som sagt här, i total mörker. Enda som lyser lite är mobilen jag pillar med och paddan Kristofer tittar på.

Rätt tidigt att lägga sig men tror vi båda är trötta på vårt sätt. Jag pga dåligt intag av vatten och Kristofer för sin cykeltur på morgonen samt kvällen. Dagen har mestadels bestått av att bara ta det lugnt. Solen kom inte fram förens vid fem. Att bada när det blåser känner jag inte tilltalar. Vid femtiden fick dock Maja gå ner och plaska av sig tillsammans med mina syskon. Kristofer var där och hejade på samt dokumenterade lite. Jag låg kvar i vårat rum tills man såg solen skina. På med bikini och ut i balkongen för att fånga lite sol. Somnade dock där så lite stel i kroppen är man då jag låg på golvet

Vid kanske halv sju gick vi ner för att dricka lite slush under tiden killarna lämnade tillbaka cyklarna. Maja verkar älska drickan så de va en bra distraktion under tiden Kristofer var borta. Sen blev det middagsdags där Maja konverserar med alla servitriser. Några ord som ¡Hola amiga! Och ¡Gracias! Kan hon så de flyger höger och vänster så fort en servitris närmar sig. Vill Maja säga mer börjar hon prata svenska vilket dem bara skrattar åt då dem inte förstår. Charmig är vad den lilla damen är.

Imorgon hoppas vi på finare väder, bättre vattenintag, mycket bad och en trevlig båtresan. Vi ska tydligen ut med båt för att se fiskar. Mycket spännande och hoppas Maja tycker de kan vara kul! Man ska tydligen kunna bada med fiskarna men kunna se fiskarna under båten också. Spännande!!

Ne nu, natta kudden

Thailand, snart kommer vi

Snart hörrni, snart far det iväg på en resa till. Har jag sagt det tidigare här kanske? Minns inte men säger det igen i så fall, vi ska till... Höll på att skriva Spanien (😂) men icke, till Thailand igen. Nu stannar vi där lite längre än sist. Ska bli riktigt skönt att få komma iväg och om inte att få vara ledig ett tag. Just nu känner jag mig oroligt trött men tror det beror mer på mörkret som täcker Sverige dessa dagar.

Planerna i Thailand är inte lagda ännu. Tror mer på att vi tar det lugnt när vi kommer ner, sola och bada i några dagar och sen... ta det lugnt ännu mer, typ ta dagarna lite som dem kommer. Jag har lite planer i huvudet så som att fota mycket porträtt samt självporträtt. Öva, öva och öva. Vill bli bättre på den delen av fotandet. Vill även fota en del när solen går ner, det blir ju så fint! Önskar även att gå till vattenfallet vi var vid sist, åka till caféet/ restaurangen där man sitter och fikar men låtar fötterna hänga fritt i luften (super svårt att förklara men så mysigt ställe!) samt köpa pennor. Sist köpte jag pennor där nere som nu har tagit slut och som var otroligt bra + billiga😍. Önskar även att åka ut med båt för att snorkla bland fiskarna. Vill även försöka hitta något tempel att besöka. Sist försökte vi att hitta ett men vi lyckades missa alla. Även i Bangkok missade vi en massa tempel, hittade endast en men det var så fullt där inne så blev en vistelse på någon minut.

Frågade Kristofer ifall han har något han vill hitta på när vi är där. Som svar fick jag snorkla, bada, vandra, promenera varje kväll längst stranden samt dricka smoothies. Tycker det låter vettigt, lite samma föreställning som jag har. Fast hans största plan är nog att få mer färg än min pappa, haha. Eller åtminstone få mycket färg. Sist vi var där fick vi bara höra att vi gömt oss i skuggan typ. 😂