Mål 2016

I början av 2016 skrev jag en del mål jag skulle vilja nå under året. Publicerade dock aldrig dem men sparade inlägget men målen som tur var. Tänkte att det kunde vara lite kul att se om jag nått mina uppsatta mål eller ej. Ska även göra liknande mål för det kommande året 2017, det blir dock ett annat inlägg.
 
1. Äta nyttigt - får ofta ont i magen för att jag äter fel saker
Har haft detta problem med magont hela livet men inte riktigt lagt någon större bemärkelse på det. Det blev dock betydligt mycket värre under 2016. För några månader sedan tog jag därför beslutet att utesluta allt som har med laktos att göra. Mår jag bättre av det? Hell yeah! Har jag ätit nyttigare detta år? Både jag och nej. Hade helt klart minskat konsumtionen av godis och chips men det hände ibland att det slank ner en eller två godis bitar här och där.
 
 
2. Sök jobb och jobba!
Mål uppnått! Oh boy have I workt! Mitt första jobb var på en restaurang, vilket var ett säsongs jobb under sommaren. Vilken rivstart av jobb jag fick mig. Va nästan aldrig hemma så mycket som jag jobbade under sommaren. Tro mig, det är inget jag klagar över. Märkte under den perioden att jag är något av en jobbnarkoman och hade jag fått bestämma, hade jag jobbat ytligare timmar. När de jobbet tog sitt slut dröjde det inte länge förens jag fick mig ett nytt jobb. Vikarie var jag i några månader tills jag sedan blev elev assistent, vilket jag än idag är. 
 
 
3. Ta upp kameran och fota - det händer allt för sällan nuförtiden
Kameran stod för det mesta och samlade damm, men någon gång ibland tog jag upp kameran. Mot slutet av året var nog då kameran fick mest action där inspiration och idéer var (och är) på toppen.

4. Träna upp konditionen
Tränat har jag gjort men fokusen har inte legat på konditionen. Jag sprang på löpbandet här om månaden och blev förvånad att jag orkade springa så pass länge och inte blev lika andfådd som jag brukar bli. Så konditionen har blivit bättre men den har inte legat i fokus som jag velat. 

5. Ta körkort!!
Mål avklarat! Körkort tog jag i november och vilken frihet man har. Jag upplever att livet blir lite lättare med körkort. 
 
 
6. Tälta
Mål ej uppnått. Det var ett tag som planer gjordes på att tälta men inget hände med de.

7. Sträva efter lycka och skratta mer
Sträva efter lycka och skratta mer är något jag än idag strävar efter. Om man jämför hur jag mått till hur jag mår nu så har jag tagit mig några steg uppåt i trappan. Skulle ge denna punkt en halv bock då det är både jag och nej att jag lyckats. 

8. Resa med någon kompis någonstans - har alltid velat göra det och hoppas på att få göra det i år!
Mål ej uppnått. Både för att jag inte haft någon som kunnat resa med mig men även för att pengarna inte riktigt funnits där. Har pengarna funnits där har jag sparat dem.

9. Våga mer! - Hade detta mål förra året men har isolerat mig själv så mycket att jag inte gör något jag inte är bekväm med. Så helt klart våga mer!!
Nja, mål avklarat men samtidigt inte. Har nog gjort lika mycket saker som jag varit bekväm med och inte varit bekväm med. Har vågat lite mer än förra året men inte tillräckligt för att det ska kunna bli en bock av mig. 

10. Kör spontanare! Va mer spontan och göra saker som inte alltid är planerade. Lite i stil med att våga mer!
Har inte blivit många spontanare men stunder har definitivt funnits där. Syrran och jag åkte för att heja på Gnesta när dem tävlade i Viking Cup. Jag gick från att ha min kamera ena dagen till att ha sålt den andra dagen, helt oplanerat. Tycker ändå jag har kört en del spontanare för att denna punkt ska få en bock. 
 
 
11. Göra något galet på en sommarnatt - Vet inte riktigt vad man kan göra med skulle helt klart vara kul
Mål ej uppnått. I och med att jobbade så mycket under sommaren han jag inte med mycket när jag var hemma. Jobbade jag inte var jag hemma och sov. När jag skrev dessa mål hade jag inte räknat med att jag skulle jobba under sommaren, fick dock en del roliga sommarnätter på jobbet.
 
12. Fiska i sommar!! - Det var ett bra tag sedan känns det som
Mål ej uppnått. Blir lite samma svar som punkt 11. Jobbet ockuperade mina sommartimmar så hade inte riktigt tid för annat. 
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: