Mål 2015

Kommer ni ihåg att jag skrev mål inför 2015 som jag ville uppnå eller göra. Nedan kan ni läsa hur det gick.
 
1.Plugga mer!
Att plugga har nog inte gått som planerat. Dock sitter jag inte och titta på serier på lektionstid som jag gjorde förra året vilket är bra.

2.Äta nyttigare
Har ätit normalt skulle jag vilja säga. Försöker alltid att välja det nyttigare allternativet men det händer att lite onyttigt slinker ner i magen. 

3.Söka jobb!
I sommras både sökte jag jobb och jobbade. Sedan skolan har börjat har tanken slagit mig att söka jobb men sen så tränar jag så mycket vilket skulle kroka lite. Men sökt jobb har jag gjort iår!

4.Skratta mycket
Ska jag vara ärlig har jag inte skrattat genuint på månader nu vilket är rätt tråkigt att säga. Men så är det. Jag skrattade nog en del i början av året i alla fall.

5.Spara pengar till roliga saker
Sparat pengar har jag nog gjort. Mitt konto ligger väldigt still, haha. Har inte haft något speciellt att spendera pengar på så mycket sparande har det blivit.

6.Viktiga ting först, roliga ting efter 
Något jag inte alls har följt, hehe. I början av året kanske men absolut inte nu i trean. Måste börja följa detta, det kan vara nyttigt.

7.Träna regelbundet
Träna regelbundet har jag gjort och älskar det. Har dock lite problem när jag är på gymet då jag inte vet vad jag ska göra. Måste börja planera mina träningar där men annars tränar jag sex dagar i veckan. 

8.Våga fota mer porträttbilder
Har inte fotat så mycket iår och det i sin tur leder till att jag inte fotat så många porträttbilder.

9.Kämpa med körkortet
I början av året gick det bra att övningsköra men när sommaren kom så har det blivit ett litet uppbehåll då syrran skulle ta MC körkort. Men nu ska jag kämpa med körkortet då jag vill ha det gjort till mars.

10.Tälta
Det är nästan så att jag inte ens har sätt ett tält iår, haha. Vårat gick sönder förra året så därför kunde jag inte tälta iår men vi får hoppas att det händer nästa år. 

11.Utvecklas inom fotografiering
Varje gång man fotar så utvecklas man. Jag har nog inte utvecklats på det sättet jag önskar men utvecklats har jag. Det är alltid kul att se bilder från när man började fota och bilder från nu. Där kan man tydligt se att jag utvecklats. 

12.Börja laga mat 
Hahah, räknas det med att jag har gjort lite ris och nudlar? Åhh, det trodde jag. Ne men har inte haft möjligheten att laga mat då mamma alltid har lagat den när jag kommer hem. Dock slutar jag så tidigt iår att jag kommer hem tidigare en familjen så ska börja laga mat.

13.Våga mer
Iår har jag defenitivt tagit steg och gjort saker jag inte varit redo att göra för stunden. Jag har vågat göra saker för mig vilket känns skönt. Jag har defenitivt våga göra mer.

14.Övningsköra så mycket så möjligt
Som jag skrev på punkt 9 så har det inte blivit så mycket med körkortet för iår.

15.Må bra och va lycklig
2015 för mig har varit en berjodalbana och för det mesta så har jag inte varit på toppen av den. Tänkter inte gå in på detalj men detta mål har jag inte riktigt uppfylt iår.

16.Gå ut mer och fota
I och med att jag inte har varit på topp så har jag glidit isär från min kamera mer och mer. Jag har inte orkat plockat upp det och bara gå ut som jag gjort förr. Sedan har jag inte haft den tiden att sitta ner och redigera bilderna jag tar.

17.Läs fler böcker
Wow, vad jag har läst iår. Fick en utskällning från min pappa då han tyckte att jag läste för mycket, haha. Man kan säga att det har varit min lilla get away från världen när jag sitter där och läser. Det är bara jag och boken, typ. 

18.Ha en "Disconnect for a week" vecka
Ååh, denna punkt tycker jag låter så härlig, svår men kul. Har dock inte gjort detta iår. Måste göras känner jag!

19.Rita mer 
Istället för att rita mer så har jag nog ritat mindre. 
 
 
 
Vad ska jag säga om 2015. Jag har inte skrivit så mycket på bloggen om det som pågått i mitt liv men 2015 har defenitivt varit en flopp för mig. Jag har dock fina och bra minnen vilket gör mig otroligt glad. Sorligt nog väger inte dem bra minnerna upp för dem dåliga vilket leder till att detta inte varit det bästa året för mig men ibland måsta men ha dessa år.
Kommentarer
Lava

Jennifer, läser din blogg lite då och då och måste bara säga att du är så stark! Inspireras jättemkt av dig, din kreativitet och originalitet. Hoppas uppriktigt på det bästa för dig för det förtjänar du. Vet inte om du ens kommer se det här men ville bara säga det. Och jag hoppas att din framtid kommer se ljus ut. Beklagar att 2015 sög, kan säga att det var detsamma för mig, men vi tar oss igenom det!! Massa kärlek

Svar: När jag läste detta hade jag en dålig dag, snarare en dålig vecka, men blev genast gladare. Det värmer verkligen i hjärtat att få en sådan här kommentar och får mig att vilja kämpa lite extra för att nå de bättre, så tack! Tråkigt att höra att även ditt 2015 inte va det bästa men vi får hoppas på ett bättre 2016, det förtjänar vi alla känner jag. Stora pussar och kramar till dig Lava!
Jennifer Niirola

2016-04-07 | 02:51:40

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: