Behöver många spargrisar

Kan direkt säga att när jag börjar jobba ska jag börja spara pengar! Vill ha en massa saker som tuvär kommer plåga min plånbok ganska mycket och något sommarjobb har jag inte heller. Men tänkte i alla fall dela med mig av lite saker jag sparar mina pengar till.
 
  1. Detta är Macro Extension Tube Ring som man sätter mellan kameran och objektivet. Det är ett ganska billigare alternativ om man inte vill köpa ett macro objektiv som jag, haha. Jag har redan beställt hem dessa  och hoppas på att jag kommer ta fina närbilder på olika saker. Sedan väljer jag detta alternativ då jag inte vet om närbilder riktigt är min grej så vill pröva och om jag tycker att det är kul så kanske det kan komma sig att jag köper ett macro objektiv :) 
  2. Jag har länge suktat efter ett ND filter. Med ett ND filter så tar man bort delar av ljuset som når ens kameras sensor och kan använda längre slutartid på dagen. Det är som solglasögon till ditt objektiv. Vill pröva att ta bilder vid vatten med lång slutartid och få en härlig och drömmande effekt!
     
  3. Ett 70-300mm objektiv som har en himla bra zoom. Känner alltid att jag inte kommer nära nog med de objektiven jag använder så har läst lite och detta verkar vara ett bra alternativ. Detta objektiv har jag hört uppskattar dagsljus så de ska inte vara något större problem för mig då jag oftast fotar på dagen, haha. 
  4. En reflexskärm som man oftast använder till porträttfotografering. Denna hjälper till att jämna ut skuggorna i ansiktet man får av ljuset samt ljusa upp ansiktet. Skulle vara himla bra när jag känner för att ta självporträtt här hemma men även när jag vill pröva på att ta kort på andra som jag vill göra lite mer. 
     
  5. Har alltid velat ha en kamera man kan både filma och ta kort med under vattnet och har hört att den är vattentät upp till 40m djup. Den är liten och smidig att ha med sig så därför skulle det inte vara helt fel med en GoPro Black 3+. 
 
Om jag bara kunde råka vinna någon miljon så skulle det vara super fint haha. Eller så får jag göra som de flesta i denna värld och börja dra mig mot jobbvärlden;) 
 
Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: